No happy ending in Nha Trang - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Kai Stevens - WaarBenJij.nu No happy ending in Nha Trang - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Kai Stevens - WaarBenJij.nu

No happy ending in Nha Trang

Door: Kai

Blijf op de hoogte en volg Kai

24 Augustus 2009 | Vietnam, Hanoi

No happy ending in Nha Trang

Hallo allemaal,

Wat leuk weer om al jullie reacties te lezen. Ik hoop dat jullie genieten van onze verhalen uit Vietnam. Het afgelopen weekend zijn we naar Nha Trang geweest. Een toeristische badplaats ten zuiden van Quy Hoa.

Met de billen bloot
Eenmaal aangekomen in Nha Trang kregen we wat vrije tijd. Samen met Bart, Chantal en Ditza lopen we langs de vele winkeltjes. Dan komen we langs een massagesalon. Een man stormt op ons af “you want massage? You want massage?” . Nou, na een lange busrit die dag klink zijn aanbod zo slecht nog niet. We hebben echter niet veel tijd meer en spreken daarom af om een half uur te doen in plaats van een uur.

Als we binnenkomen begeleid de man ons naar een kleine ruimte met kluisjes erin. Het is echter niet alleen de ruimte waar je waardevolle spullen kunt opbergen. We moeten ons ook maar meteen uitkleden. “take clothes off” You mean here? “Yes” . Mannen en vrouwen door elkaar. Geen probleem. De kleren worden ons van het lijf gerukt. Als Ditza haar BH nog aan heeft begint de man er flink aan te trekken. “take off, take off!” . Da`s duidelijk.

Als we allemaal ontdoen zijn van onze kleren lopen we met ons handoekie achter de man aan een smalle trap op. Iedereen krijgt een aparte cabine. Ik mag in nummer twee. De ruimte is een beetje donker en op de achtergrond jengelt een porno-achtig muziekje. Ik ga maar vast liggen. Dan hoor ik de deur open schuiven. Mijn masseuse komt binnen. Het zal niet lang meer duren en ik zal kennis maken met de Vietnamese handdruk. De vrouw loopt naar binnen, rukt mn handdoek van mijn lijf af en terwijl ze blij “Hello!” roept trekt ze eens goed aan mijn zaakje. Ze moet toch even checken wat ik in huis heb. Ook hallo, denk ik. Dan begint de massage, als ze nog eens flink tussen mijn kruis grijpt roep ik naar Bart, mijn buurman: “hey Bart, zit ze bij jou ook aan je zaakje?” “eh, ja al meer dan één keer” . Aan de ander kant naast me hoor ik Ditza hard lachen. Zou het daar ook zo gaan? Als de vrouw na mijn rug gemasseerd te hebben me gebaart om me om te draaien wordt het helemaal leuk. De handdoek bedekt steeds minder van mijn lichaam en is zo ongeveer overbodig geworden. Ze begint mijn benen te masseren. Dan zit ze met haar hoofd precies tussen mijn benen. Haar ogen bewegen van mijn gezicht, naar mijn kruis en weer naar mijn gezicht. “You want?” ,zegt ze glimlachend. No, No, No. I have a girlfriend. Ze begrijpt me niet. Ik maak een hartje en zeg Ha Lan (Nederland). Ze loopt naar mijn hand, tilt hem omhoog en gebaart dat er toch geen trouwring om mijn vinger zit. Geen probleem toch dan?

Naast mij hoor ik nog vaak Bart en Ditza hard lachen. Zelfs Ditza krijgt het aanbod voor een zogenaamde happy ending. Haar masseur voorziet ook haar graag van een FULL body massage. Bizar. Na afloop krijg ik een blaadje in mijn handen gedrukt. Hoe tevreden ben je? Ik vul gemiddeld in. Hoeveel fooi geef je? De vrouw staart me aan terwijl ik onbegrijpend naar het blaadje staar. Ik heb toch betaald? En geen gebruik gemaakt van extra services. Als ik 2.000 dong invul begint ze luid 50.000 te roepen. Ik maak haar duidelijk dat ik dat niet ga doen. Ze verspert me de weg om naar buiten te gaan. “I baby I baby” . De situatie word dan toch wel een beetje vervelend. Uiteindelijk duw ik haar opzij, schuif de deur open en loop weer naar beneden. Ondertussen achtervolgd de vrouw me wild meppend op mijn schouder, boos dat ik geen fooi geef. “You not happy? I not good? Why?” Als ik er genoeg van heb gehad antwoord ik in het Nederlands dat ik toch ook geen gebruik heb gemaakt van haar extra services met een hele duidelijke gezichtsuidrukking. Eindelijk stopt ze met slaan. We geven toch wat fooi en als we eenmaal buiten staan barsten we in lachen uit. Wat een bizarre ervaring!

Back in Quy Hoa

Inmiddels zijn we terug in Quy Hoa. Het was lekker om even naar Nha Trang te gaan maar ik ben wel blij om weer lekker bij ons eigen dorpje te zijn. Vandaag ben ik begonnen met het sociaal-economisch onderzoek. Iedere ochtend interviewen we bewoners van het lepradorp. Erg interessant. Ik ga snel een van de verhalen plaatsen zodat jullie ook wat over het leven van de dorpelingen kunnen lezen.

Groetjes,

Kai

• 24 Augustus 2009 - 06:53

Edwin:

Waarom heb ik nog nooit zo'n masseuse gehad. :( ;)

• 24 Augustus 2009 - 07:15

Erik:

Ed zit al op cheaptickets te speuren naar een ticket naar Vietnam!!!

• 24 Augustus 2009 - 09:50

Jelmer:

@ Edwin : Ik heb nog wel wat kennisjes in Thailand ;)

Maar bizar Kai :D

• 24 Augustus 2009 - 09:58

Peter:

nou, massages op de werkplek kan best goed zijn voor de productiviteit ;)

• 24 Augustus 2009 - 13:38

Lieke Leenders:

Bitch det ze is, die vrouw (A)

Bin benuut wie t interviewen dich is bevallen:)

xx

• 24 Augustus 2009 - 16:54

Riet:

hey kai!
    en was de massage nu ontspannend?

• 24 Augustus 2009 - 17:15

Tim Ariaans:

Hahaha, okeej dan :P

Je maakt me wat mee daar !

• 28 Augustus 2009 - 10:05

Anouk:

Tja, en dan maar afvragen waarom er zoveel sekstoeristen naar het oosten vliegen......